Výživové poradenstvo &

Life koučing

,,Malé kroky vedú k veľkým výsledkom“

Konzultácia & Diagnostika

Diagnostika zahrňuje konzultáciu, ktorá je spojená s meraním na profesionálnej váhe Tanita. Zmeriam vám množstvo telesného a vnútorného (viscerálneho) tuku, podiel svalovej a kostnej hmoty, zistím metabolický vek, podiel telesnej vody a bazálny metabolizmus.

Stravovací plán & Výživové poradenstvo

Nastavím vám stravovací plán, ktorý bude  dlhodobo udržateľný s prihliadnutím na Váš zdravotný stav, chuťové preferencie a každodenné aktivity. Naučím Vás všetky základy potrebné k vyváženému stravovaniu tak, aby ste si jedálniček vedeli zostavovať sami. 

Strava

Našim cieľom nebude iba to, aby ste schudli, ale aby ste sa naučili, ako si udržať cieľovú váhu navždy. Toto nie je diéta, ale životný štýl. Budete musieť pochopiť základy vyváženého stravovania, aby bol váš nový životný štýl udržateľný a nemuseli ste čeliť žiadnym jo – jo efektom.

Pohyb

Vedeli ste, že iba 20 minút cvičenia denne nám môže pomôcť v boji proti depresii? Hovorí sa, že pohyb je život.  Pohyb nám pomáha k lepšej nálade, chráni nás pred rôznymi chorobami, prispieva k rozvoju kreativity a mozgových funkcií a v neposlednom rade spomaľuje starnutie.

Psychika

Čo jesť, aby sme boli šťastnejší? Aj zdravá strava  ovplyvňuje psychiku a pôsobí blahodárne na naše mentálne zdravie. Vďaka potravinám, ktoré podporujú dobrú náladu sa môžeme cítiť plní energií po celý deň, lepšie znášať stresové situácie a byť pozitívne naladení.

<i class="fas fa-running"></i>

Regenerácia

Regenerácia je nevyhnutná súčasť športu a života. Najlacnejšou a najefektívnejšou regeneráciou je kvalitný spánok. V priebehu spánku sa vyplavuje množstvo hormónov, ktoré hrajú kľúčovú úlohu pri zlepšovaní mentálnej a fyzickej výkonnosti, ale aj pri chudnutí.

Čo vás čaká?

Pri prvej návšteve zistíme kompletnú analýzu vášho tela,  preberieme vaše stravovacie návyky a ciele, ktoré by ste radi dosiahli.  Následne vám navrhnem stravovací plán, ktorý bude  obsahovať jedálniček na mieru, vhodné a nevhodné potraviny,  odporúčanie pre pohybovú aktivitu, regeneráciu a pitný režim. Potom si spolu nastavíme pravidelné  kontroly, merania, konzultácie a koučing, kde vás naučím všetky základy potrebné k vyváženému stravovaniu tak, aby ste si jedálniček vedeli zostavovať sami a udržali cieľovú váhu natrvalo. Zdravý životný štýl stojí na 4 pilieroch, ktoré najviac ovplyvňujú jeho stabilitu a rovnováhu. Je to strava, pohyb, regenerácia a kvalitný spánok, a psychická pohoda. Všetky tieto oblasti by mali byť čo najviac v “rovnováhe”. S klientami sa venujem všetkým týmto oblastiam, ktoré k zdravému životnému štýlu jednoducho patria. 

 

1. Zdravá strava

Pod pojmom zdravá strava nájdeme na internete veľmi veľa teórií. V dnešnej dobre je veľa výživových poradcov s rôznymi teóriami, čo je správne. Čo je ale to naozaj správne pre vás? Je to trošku relatívny pojem a myslím si, že každý organizmus je unikátny v tom, že je iný. Každý metabolizmus reaguje na určité potraviny inak, preto by nemala byť jednotná strava pre každého. Každý by mal jesť to, čo najlepšie vyhovuje jeho metabolizmu, aktuálnemu zdravotnému a psychickému stavu.

Aj preto neschvaľujem žiadne drastické diéty, ktoré sú pre každého „rovnaké“ a neodpovedajú potrebám daného organizmu. Toto nie je diéta, ale životný štýl. Snažím sa klientom, s ktorými pracujem vysvetliť, ako funguje ľudské telo, aby si vedeli sami nastaviť stravovací režim a aby dosahovali vytúžené výsledky natrvalo. 

2. Pravidelný pohyb

V prvom rade vás pohyb musí baviť. Vďaka pravidelnému a správnemu pohybu môžeme získať pre telo veľa zdravotných aj psychických benefitov. Nie nadarmo sa hovorí, že pohyb je život. Vo vedeckých výskumoch sa zistilo, že účastníci, ktorí pravidelne chodili na prechádzky, nezískali len lepšiu kondíciu, ale ukázalo sa, že ich mozog je efektívnejší než predtým. Potvrdilo sa tiež, že pravidelný pohyb spomaľuje proces starnutia mozgu.

Uvediem vám pár benefitov, ktoré môžete vďaka pohybu získať!

  • Vyššie sebavedomie,
  • kvalitnejší spánok,
  • dostatok energie,
  • zbavenie sa stresu a úzkosti,
  • ochranu proti srdcovo – cievnym ochoreniam,
  • prekysličenie organizmu,
  • redukciu rizika vzniku rakoviny hrubého čreva,
  • prevenciu voči vysokému krvnému tlaku a cukrovke,
  • zdravé a silné kosti.
3. Regenerácia a spánok

Regenerácia je nevyhnutná súčasť športu. A nie len športu! Každá fyzická aktivita, hlavne tá náročná, môže telo stresovať. Pri cvičení zapájate a namáhate rôzne svaly, čo znamená, že poškodzujete svoje svalové bunky. Sval je orgán, ktorý potrebuje na regeneráciu určitý čas a obnovenie svalových tkanív trvá približne 24 hodín. Preto by sme regeneráciu nemali podceňovať :). Regenerácia má pozitívne účinky nie len na fyzické zdravie, ale aj mentálne.

 Medzi najlepšie formy regenerácie patria:

  • terapia chladom (otužovanie),
  • terapia teplom (sauna),
  • kvalitný spánok,
  • meditácia,
  • masáž,
  • vyživa (post, detox, antioxidanty).

 

4. Psychická pohoda

Duševné zdravie je neoddeliteľnou súčasťou nášho zdravia. Tak, ako sa musíme starať o fyzické zdravie, je potrebné sa starať aj o mentálne zdravie, pretože jedno bez druhého nemôže fungovať . Duševné zdravie nám pomáha cítiť sa dobre, myslieť, zarábať na živobytie, tešiť sa z maličkostí. Dnešná spoločnosť je bohužiaľ nastavená veľmi negatívne a z každej strany počúvame prevažne zlé správy, preto viem, že je ťažké v niektorých situáciach ostať pozitívny, no zároveň verím, že zdravá strava, pravidelné cvičenie, dostatočná regenerácia a správne dýchanie nám môže pomôcť k pozitívnej nálade a lepšej psychike.

Vonkajší svet vždy vychádza z nášho vnútorného sveta a nikdy nie naopak 🙂

 

Referencie

„Romanka je veľmi dôsledná a empatická poradkyňa. Vďaka jej odporúčaniam som schudla 9kg za 6 mesiacov, a ďalšie kilá ma ešte čakajú. Nenavrhuje žiadne drastické diéty, ale práve naopak. Všetko čo mi odporučila bolo veľmi chutné a sýte. Som veľmi rada že som sa na to dala, a že som sa naučila zásady zdravej výživy. S kľudným srdcom ju môžem odporúčať aj vám. Ďakujem Romanka :)“

Jana Mateová, 30 rokov, Bratislava

V období přechodu se moje váha z 55kg vyšplhala až na neuvěřitelných 70 kg, pak přišla nemoc a váha ještě stoupla na 75.Uvědomovala jsem si téměř s každým pohybem, že mám o 20kg víc. Zbytečně. Hledala jsem pomoc. Pod odborným vedením Romany Němcové jsem během 3 měsíců  zhubla, bez hladu a bez jakýchkoli problémů 5 kg. Cítím se mnohem lépe. V hubnutí chci pokračovat a svůj život změnit. Mé velké díky patří Romaně Němcové.

Pavlíčková, 62 rokov, Praha

Na konzultaci se vždy velmi těším,protože slečna Romanka je opravdová profesionalka a je vidět,že obor který vystudovala ji velmi baví stejné jako práce s lidmi.Je velmi napomocna,dokáže se vcítit do kůže každého klienta,setkání s ni je vždy velmi prospěšnou a zároveň velmi příjemnou společenskou událostí.

Miloš Voda, 55 rokov, Praha

Když jsem přišel za Romankou tak jsem vážil 107 kg nini díky ní vážím o 15 kg méně a jde to dolů pořád!! A díky jejímu jídelníčku mě začalo doslova bavit jist zdravé a žít zdravé dříve jsem vypil každý den 6 piv a nini si dám pivo jen na svoje narozeniny a vůbec mi nechybí což byl u mě největší problém a ne jen díky jídelníčku ale také díky komunikaci s Romankou po celou dobu mého programu opravdu jsem ji psal kvůli každé druhé potravine a vždy mi ochotně vše vysvětlila jestli chcete zdravé zhubnout a bojíte se jojo ofektu tak s Romankou se nemusíte bát:-)

Honza, 24 let, Praha

Nečakajte už dlhšie. Zmeňte svoj život k lepšiemu už dnes!

GDPR

7 + 9 =