+421 950 452 304
info@uzdravtelo.sk
|

10 tipov pre zdravé opálenie

| 7. júla 2021
| 7. júla 2021 |
Odhad. prečítania: 4 minút
Zdieľajte tento článok

Horúce letné dni sú tu a väčšina z nás ich víta s nadšením. Veď po dlhej zime je to práve slnko, ktoré vás dobije energiou a zabezpečí do vášho tela prísun potrebného vitamínu D.

V tomto článku sa dozviete 10 tipov, ktoré vám pomôžu vyzerať čo najlepšie a zároveň chrániť vašu pokožku pred škodlivými UV lúčmi.

1.PRÍPRAVA NA OPAĽOVANIE

Zhruba mesiac pred opaľovacou sezónou doplňte potraviny s obsahom betakaroténu. Betakarotén je provitamín, ktorý sa v našom tele mení na vitamín A (retinol) a podieľa sa na ochrane pokožky. Nájdeme ho predovšetkým v ovocí a v zelenine ako je mrkva, marhuľa, nektarinka, mango a brokolica. Vysoký obsah betakaroténu nájdete aj v kustovnici čínskej (goji), ktorú môžete začať konzumovať už 3 mesiace pred opaľovacou sezónou.

2. PÍLING

Celotelový píling vám pomôže v tom, aby sa vám pokožka po opaľovaní nešúpala. Píling zbaví vašu kožu odumretých buniek, vďaka čomu bude pleť vyzerať zdravšie a opálenie vydrží dlhšie. Pílujte, ale nepreháňajte to. Je dôležité tieto suché bunky odstaniť - najmä ak chcete odstrániť falošné opálenie - ale prílišné pílingy v každodennej letnej starostlivosti o pleť môžu spôsobiť, že pokožka bude citlivejšia na slnečné svetlo.

3. HYDRATÁCIA

Opaľovaním dochádza k dehydratácii pokožky, preto je najlepšie hneď po opaľovaní naniesť na pokožku kvalitný hydratačný krém alebo olej po opaľovaní. Správna hydratácia vám zabezpečí dlhodobejšie opálenie, pretože zabráni olupovaniu vrchnej vrsty pokožky.

Nezabúdajte ani na dostatočný pitný režim, ktorý by mal byť 30 ml na 1 kg váhy. Najlepšou voľbou je čistá voda alebo voda s citrónom či uhorkou.

4. VÝŽIVA

Výživa je veľmi dôležitá pre zdravie pokožky. Pre dlhotrvajúce opálenie je vhodné zamerať sa na potraviny, ktoré sú bohaté na vitamíny A, betakarotén a vitamín E.

Betakarotén pomáha dosiahnuť kvalitnejšie a rýchlejšie opálenie, podieľa sa na ochrane pokožky pred škodlivými vplyvmi UV žiarenia, ktoré spôsobujú v organizme vznik nebezpečných voľných radikálov a chorobných zmien v bunkách kože (rakovina kože).
Vitamín E vykazuje antioxidačné účinky a predlžuje opálenie. Tento vitamín nájdeme hlavne v potravinách ako sú rastlinné oleje, mlieko, maslo, oriešky, semienka a pšeničné klíčky.

Vitamín A (betakarotén) a vitamín E sú vitamíny rozpustné v tukoch, preto ich je vhodné kombinovať s kvalitným olivovým olejom.

5. OCHRANA POKOŽKY

Používajte kvalitné krémy s dostatočne vysokými ochrannými faktormi. Nanášajte opaľovací krém každý deň, najmenej 30 minút pred očakávaním, že budete na slnku. Dodržiavaním tejto rutiny starostlivosti o pokožku znížite riziko melanómu na polovicu.Riziká zrieknutia sa opaľovacieho krému sú obrovské a štatistiky môžu byť alarmujúce. Rakovina kože je najbežnejším typom rakoviny v Spojených štátoch a môže byť smrteľná.

Hľadajte krémy a spreje na opaľovanie s vysokým hodnotením SPF. Dermatológovia odporúčajú používať krém na opaľovanie, ktorý poskytuje slnečný ochranný faktor (SPF) najmenej 30.

Dermatológovia vo všeobecnosti odporúčajú, aby ste si krém na opaľovanie nanášali každé dve hodiny. Ak však robíte niečo aktívne alebo ste vystavení pôsobeniu vody, možno bude potrebné opakovať aplikáciu častejšie.

6. POSTUPNOSŤ

Pri opaľovaní je dôležitá postupnosť, preto sa opaľujte radšej v krátkych intervaloch a netrávte na slnku dlhý čas najmä prvé dni, kedy si pokožka len zvyká.

7. DĹŽKA OPAĽOVANIA

Dĺžka, ktorú by ste mali stráviť “na slnku” je individuálna a závisí aj od typu fototypu. Počas popoludňajších hodín – hlavne v čase medzi 11.00 – 15.00h, kedy je slnko najsilnejšie, je dôležité sa pravidelne natierať ochranných krémom. Odporúča sa vyhnúť priamemu slnečnému žiareniu a oddychovať v tieni. Aby nedošlo k úpalu chráňte si pokožku hlavy klobúkom, šiltovkou alebo šatkou.

8. HORÚCA VODA

Opálenej pleti neprospieva vlhké prostredie a horúca voda. Vyhýbajte sa preto horúcim kúpeľom a saunám. Pri sprchovaní používajte vlažnú vodu, pretože tá horúca vyťahuje z buniek vlhkosť a vysúša pokožku, čo vedie k rýchlejšiemu vyblednutiu a olupovaniu opálenej kože. Pod vodou netrávte dlhé minúty, pretože pokožku zbavujete jej prirodzenej ochrany, čím sa skôr vysuší, a stratíte tak nadobudnutý bronz už za pár dní po opaľovaní. Opálenú pokožku nie je vhodné ani príliš šúchať uterákom po sprchovaní.

9. SAMOOPAĽOVACIE PRODUKTY

Ako si vybrať vhodný opaľovací krém si môžete prečítať v mojom predchádzajúvom článku Ako zistit fototyp a ako si vybrať vhodný opaľovací krém. Pri výbere opaľovacieho prípravku musíme dávať pozor na zloženie, aby neobsahovali chemické látky, ktoré nám môžu skôr uškodiť ako pomôcť.

10. REGENERÁCIA POKOŽKY

Regeneráciu pokožky netreba zanedbávať. Slnkom je pokožka vysušená, a preto ju musíme dostatočne vyživovať a hydratovať.

Hydratovať ju môžte kokosovým olejom, bambuckým maslom alebo panthenolom.

Ak vezmete do úvahy tieto tipy na letnú krásu, budete pripravení čeliť letnému slnku a zároveň chrániť a vyživovať svoju pokožku. Začleňte ich do svojej každodennej letnej rutiny. 🙂

Zdieľajte tento článok
5 1 Hlas
Hodnotenie článku
Odoberať
Upozorniť na
guest
0 Komentáre
Inline Feedbacks
Pozrieť všetky komentáre

Vyhľadávanie

Odoberajte môj zdravý newsletter

Uzdrav Telo️ 9 mesiacov dozadu

💗Cviklová nátierka💗 Ingrediencie: *1 malá cvikla *100g lučiny *1 strúčik cesnaku *soľ *citrónová šťava Postup: Syrovu cviku nastrúhame do misky. Pridáme lučinu a prelisovaný strúčik cesnaku. Osolíme, okoreníme, pokvapkáme citrónovou šťavou a premiešame. Dobrú chuť!🤤

11
Uzdrav Telo️ 9 mesiacov dozadu

Máte radi indickú kuchyňu? Vyskúšajte veg verziu veľmi obľúbeného indického jedla TIKKA MASALA.🧡 Ingrediencie: Marináda na tofu: *1 balík tofu *1kelímok bieleho jogurtu(prípadne sójový jogurt) *1lyžica oleja *1 lyžica citrónovej šťavy *1/2 lyžičky kurkuma *1/2 lyžičky garam masala *1/2 lyžičky čili prášku *1/2 lyžičky soli Omáčka: *1 polievková lyžica olivového oleja *1 plechovka drvených paradajok *1/2 lyžičky mletého kmínu *1/2 lyžičky papriky *1 lyživa jogurtu Varená ryža alebo naan na servírovanie Postup: Prelisované tofu nakrájajte na kocky a poukladajte ich do širokej plytkej panvice v jednej vrstve. V malej miske rozšľahajte biely jogurt s olejom, citrónovou šťavou, kurkumou, garam masalou, čili práškom a soľou, kým sa dobre nezmiešajú. Kúsky tofu zalejeme marinádou. Nechajte tofu marinovať aspoň 1 hodinu v chladničke a potom dajte piecť. Tofu pečieme v predhriatej rúrena 180C asi 30 minút, raz alebo dvakrát otočíme. Vo veľkej panvici alebo na panvici zohrejte 1 polievkovú lyžicu oleja. Pridajte paradajky, rascu, jogurt na omáčku tikka a ak máte z tofu nejakú marinádu navyše, môžete ju pridať aj do zmesi omáčky. Zohrievame, kým sa omáčka dobre nespojí a mierne nezhustne, asi 8 minút. Pridajte tofu, miešajte, kým sa nezahreje a tofu sa dobre obalí v omáčke tikka masala. Podávajte s ryžou alebo naanom. Dobrú chuť.🤤

3
cross
Ing. Romana Nemcová

Ing. Romana Nemcová

Inžinierka v oblasti výživy a potravín

Akurát tu niesom, ale odpíšem vám hneď ako sa pripojím.

Ing. Romana Nemcová
Krásny deň prajem 👋
Ak by ste potrebovali s niečím poradiť, neváhajte sa na mňa obrátiť! 🧡
WhatsApp